Rabbit Counter

Tuesday, December 28, 2010

Family members at Bella Rabbit Hutch

Akhirnya selesai sudah kerja-kerja menyiapkan Bella Rabbit Hutch yang saya impikan selama ini.Alhamdulillah,semuanya bejalan seperti yang saya rancangkan.Bermula dengan mendapatkan baka rabbit yang saya inginkan,membeli peralatan untuk rabbit seperti cage,bekas makanan & minuman,shavings dan pellet,kerja-kerja pemasangan rak sehinggalah kerja penyusunan sangkar rabbit.Di sini saya sertakan gambar-gambar terbaru rabbit di Bella Rabbit Hutch.



Beginilah keadaan rabbit di Bella Rabbit Hutch.Susunan cage di atas rak betujuan untuk menjimatkan ruang dan menampakan lebih kemas.Maklumla saya tinggal di Apartment,so tepaksa la guna kaedah yang sesuai.Susunan cage dibuat mengikut jenis baka rabbit itu.


Koleksi-koleksi rabbit terkini di Bella Rabbit Hutch



 Ini rabbit jantan baka holland lop yang berusia 4 bulan.Nama ialah "Mr.Buck".


Ini rabbit betina baka holland lop yang berusia 4 bulan.Nama ialah"Miss Winnie" dan merupakan rabbit kesayangan saya.



Ini rabbit jantan baka Mini Rex yang berusia 3 bulan.Diberi nama "Mr.Rex".



Ini rabbit betina baka Mini Rex yang berusia 3 bulan datang sepasang dengan Mr.Rex.Diberi nama "Miss Rexa"



Ini rabbit jantan baka Giant New Zealand White berusia 3 bulan.Diberi nama "Mr.White".


Ini rabbit betina baka Giant New Zealand White yang berusia 3 bulan datang sepasang dengan Mr.White.Diberi nama "Miss Snow".So jadilah snow white.hehe


Ini rabbit jantan baka Dwarf Hotot yang berusia 4 bulan.Diberi nama "Mr.Otto".Ini satu-satunya rabbit saya yang belum punya pasangan.Sedang berusaha mencari pasangan yang sesuai untk Mr.Otto.


Ini adalah timetable pemberian makanan dan penukaran shavings untuk rabbit-rabbit di Bella Rabbit Hutch.

Ini sajalah yang dapat saya kongsikan mengenai rabbit di Bella Rabbit Hutch yang sedang saya usahakan.Saya akan update cerita yang tebaru mengenai rabbit saya di lain waktu.Sekian,terima kasih.

No comments:

Post a Comment